Tevredenheid opdrachtgevers getoetst

De Justitiële ICT Organisatie meet twee keer per jaar de opdrachtgeverstevredenheid. Het eerste onderzoek vindt plaats van 13 februari 2023 tot en met 5 maart 2023. Het belangrijkste doel van het onderzoek is om zoveel mogelijk plus- en minpunten van onze dienstverlening te verkrijgen. En dit vanuit het perspectief van onze opdrachtgevers, wat een reëeler beeld geeft. Zo kunnen we doelgericht verbetertrajecten opstellen.

Beeld: ©Justitiële ICT Organisatie

Graadmeter

Met de verzelfstandiging van de Justitiële ICT Organisatie in 2022 is een nieuwe fase begonnen. De tevredenheid van de opdrachtgevers van de Justitiële ICT Organisatie is een belangrijke graadmeter, aangezien er geen gedwongen winkelnering (geen verplichte aankopen meer) geldt en het uitgangspunt is dat de Justitiële ICT Organisatie kan groeien op basis van prestaties. De tevredenheid van onze opdrachtgevers is dus sterk bepalend voor de verdere ontwikkeling van de Justitiële ICT Organisatie.

De focus ligt op de relatie tussen opdrachtgever en opdrachtnemer, het nakomen van service levels en het vergroten van transparantie van de tarieven van de dienstverlening.